Stap-voor-stap declareren:

STAP 1

Verzamel eerst uw nota's en overzichten 

Om te declareren heeft u voor de meeste medicijnen het originele declaratieoverzicht van uw zorgverzekeraar nodig. Lees hier waar u dat op de website van uw zorgverzekeraar kunt vinden. Voor een aantal medicijnen heeft u (ook) de nota/kwitantie van uw apotheker nodig.

STAP 2

Log in op Mijn TerugBetaalRegeling en selecteer Declaraties

U kunt via uw computer, laptop, smartphone of tablet inloggen op Mijn TerugBetaalRegeling. Heeft u nog geen account? Maak er dan snel één aan via deze link. Na het inloggen kiest u voor de menu-optie 'Nieuwe declaratie indienen'.

STAP 3

Upload uw declaratieoverzicht of nota

Maak een foto met uw smartphone of upload een scan van het declaratieoverzicht van de zorgverzekeraar, of van de nota van de apotheker. Vul vervolgens de gevraagde gegevens in.

STAP 4

Controleer uw declaratie
U bent al bijna klaar. In de laatste stap controleert u goed of u alle gegevens correct heeft ingevoerd. Controleer ook goed of de foto/scan duidelijk leesbaar is. Is er toch iets dat niet klopt of bent u iets vergeten? Dan kunt u dit aanpassen door een stap terug te gaan.

STAP 5

Indiening en Betaling
Zodra u het vinkje aan heeft gezet en u de declaratie heeft ingediend, beginnen wij met de controle. Als alles klopt, wordt uw vergoeding binnen enkele dagen overgemaakt. Is het bijgevoegde declaratieoverzicht of de nota niet correct of slecht leesbaar? Dan keuren wij de declaratie af. We zullen u op de hoogte houden via het Berichtenverkeer in de app.

Help ons uw declaratie snel af te ronden

Wij kunnen alleen declaraties in behandeling nemen waarvan alle informatie correct ingevuld is. Mist u één van de gevraagde gegevens? Vraag de zorgverzekeraar en/of de apotheker dan om de juiste overzichten/nota’s. 

  • Relatienummer, geboortedatum, naam en adres van de behandelde verzekerde
  • De omschrijving van het medicijn, de uitgiftedatum (ook wel behandeldatum genoemd) en de uitgevende apotheek
  • De door u betaalde Eigen Bijdrage
You are currently offline. Some pages or content may fail to load.